Om os

Profil

Anshin - Kampkunst og Selvforsvar,  der blev grundlagt i år 2000 af Gert Corfitzen Jürgensen, er en forening i konstant udvikling – vi skubber altid grænserne for at gavne vores medlemmers fysiske og mentale udvikling.

Med vores dygtige instruktører, der engagerer sig i daglig undervisning, skaber vi et miljø, der ikke blot guider, men også inspirerer og støtter medlemmernes træningsrejse.

Hos Anshin handler det ikke kun om at mestre karate; det er en rejse mod trivsel og udvikling på alle planer. Vi dyrker kammeratskab, opbygger fællesskab og fremmer personlig udvikling, fordi karate hos os ikke kun er en kunst; det er en livsfilosofi.

"Mit Karate"

Når man har trænet Karate i mange år bliver det en del af ens liv. Karate er således ikke længere en sport alene som det var i starten, men derimod en livsstil jeg prøver at efterleve.

Men hvad er livsstilen i Karate? Man hører ofte begrebet "do" indenfor Karate og andre stilarter (Judo, Aikido, Kendo osv).

"Do" betyder vej. Og det er her man efter min mening bør ligge hovedvægten når der tales Karate samt andre kampkunstarter.

Med "do" menes >>vejen til at nå målet<<

En af de væsentligste værdier som jeg tilknytter Karate-do (Kampkunst) er, at skabe harmoni imellem krop og sind.

Mange kampkunst arter holder sig indenfor egne grænser. Jeg har dog den opfattelse, at en Karate (Kampkunst) stil, som ikke kan se ud over sin egen horisont, ikke har muligheden for at udvikle sig. Den sande Karate lever af videreudviklingen.

Gert Corfitzen Jürgensen - 7. Dan Okinawa Shorin-Ryu